kawaii
John Daughter



The Awesome



Credits

TEMPLATES : Mygurlz
BASECODES:Illy
OWNER : ur name


Kisah Lama :)
Friday, November 2 | 7:59 AM | 0 stalker[s]
Hi Assalammualaikum blogger :). Sihat tak? :) Lama jugak tinggal blog ni kan, hehe sorry again because actually I'm really busy with my Twitter awh :) HAHA. Kind awesome there ^^ Hehe. Eh soo now start the story....

Standard 6? Darjah 6? Yes itu umur aku that time :'). Budak candidates UPSR lah kata kan, haha. Muda lagi and still mcm tak matang lagi :p. Haha. 18.5.2010. Yes aku ingat tarikh ni until aku mati. Aku budak darjah 6 selalunya ada kelas tambahan semua lah, and balik around 2.30. As usual, balik semua mama ambil dgn motor and dah selamat sampai rumah. Mama dah masak and adik aku pun dah balik sekolah that time, aku mama and adik makan makan semua then, mama nak ambil kakak pulak dkt SGGS sbb kakak aku study at there lah kan :). Adik aku nak ikut mama bagai, then mama tak bagai sbb hujan kot that time. Haa'a hujan rasanya. Then aku dgn adik pun duduk rumah tgk cita indo pukoi 2 until 3 tuu. HAHA. Aku baring dpn tv. Then, phone rumah berdering. Adik aku angkat and jawab. Aku mls nak bgn jawab. Haha. Adik aku ckp kwn abah yg call. Aku suruh adik aku ckp abah takda rumah, belum balik kerja lagi. Then adik aku mcm confuse. Aku pun segera bgn and dptkan call tuu. 

Aku : Hello?
Pakcik : Helo, kenal number plate motor PBY ****
Aku : Yaa kenal mama saya yg tunggang motor tuu *actually aku tak berapa ingat number plate tapi bila dia kata PBY aku ingat.
Pakcik : Oh ayah ada dirumah?
Aku : takda dia belum balik kerja. kenapa pakcik?
Pakcik : Mama adik excident, kaki dia patah kot.
Aku : *terhempas phone rumah, bdn mcm nak pengsan tapi aku cuba kuat* *airmata laju turun tanpa henti* *aku terdiam*
Pakcik : Adik bole datang hospital sekarang?
Aku : Yayayaya pakcik saya datang sekarang *teresak esak*

Aku : Tok...Mama jatuh motor * Aku tak berani nak ungkap perkataan excident*
Tok : Haaaaaaaaaaaa *terdengar suar kcil teresak esak menangis*
Aku : Hm adik nak call abah sat lepastu adik nakpi hospital.
Tok : Ya Allah *menangis*

Lepas dpt tahu mama excident, adik aku still tak fhm tgk aku menangis. Aku cuba cari number telefon pejabat abah walaupun sebelum ni aku ingat number tuu, tapi bila dah jadi kalut mcm ni, semua lupa. Aku pegi rumah jiran tnya number Penjara. Then org penjara tuu ckp, abah dah nak balik. Hm okay. Aku tggu. Then 2-3 minutes like that aku turun bawah, then abah pun baru balik kerja, aku pun bagitahu abah yg mama excident. Abah mcm shock and kami terus ke hospital.....

'Mama mcm mna, Ya Allah selamatkanlah mama, aku sayang mama :'(. Banyak dosa aku dkt mama Ya Allah' Hati aku tak berhenti doakan mama dlm hati. Hm sampai di hospital aku jumpa Tokwan aku and aku tak lawyer semua dah ada, mama dlm bilik Kes Kecemasan, hm semua org tak bagi masuk dlm tuu sbb kes teruk. Hm aku nak sangat tgk muka mama masa tuu ya allah. Takpala tokwan pun suruh aku balik rumah tok dulu, nnti petang baru datang. Aku berat nak tinggal hospital tuu, kalau bole nak ada di SISI mama masa tuu. 

Petang tuu....aku tok tokwan semua pegi tgk mama. Hm muka mama bengkak. Mama menangis tgk akuu. Dia rasa sedih sbb dia dah takbole nak jaga kami dgn elok nnti. Aku takbole tahan airmata aku dan terus menangis. Hm..'Adik tak kisah semua tuu, asalkan mama sembuh'. Mlm tuu, aku tidur dgn adik aku atas katil mama. Rasa sebak sangat sbb mama takda nak gerak pagi pagi pegi sekolah. Kakak pun sedih saja. Hm start that time, abah gerak kami pagi pagi and aku gosok baju adik aku semua. Start that day jugak budak darjah 6 ni buat semua kerja rumah. Basuh baju, basuh pinggan and all that. Mmg letih sangat sangat sampai tak tertumpu pada pelajaran. Kakak pulak lepas balik sekolah pegi hospital jaga mama. Hm masatuu mmg tak terurus diri sendiri. Tak tahu nak ckp mcm mna. Hanya tggu mama balik saja. Hari hari ganti giliran bila cuti, pagi kakak jaga mama and petang aku pulak pegi jaga mama. Almost 3 bulan or lebih jugak lah sbb kaki mama patah. Kakak nak PMR aku pulak nak UPSR. Mmg kalut sangat that why results aku pun ats pagar saja. Hm takpa aku redha :). Lebihkan setahun lebih baru mama sembuh. Mama kebali puli walaupun mama tak bole nak jln bnyk sangat :). Syukur Ya Allah, aku bersyukur sangat sbb aku tak hilang seorang ibu sebaik dia :'). 

Mulai hari itu, aku rasa takut nak sakitkan hati mama. Walaupun kadang kadang geram tapi aku tak sanggup hilang dia. Dia tetap ibu yg telah mengandungkan aku selama 9bulan. Aku sayang dia, sayang sangat sangat :). Mama...adik sayang mama lebih dari apa apa pun, mama tetap ada utk adik, SAYANG MAMA :*.

|